Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Державна судова адміністрація України долучилася до підготовки Щорічної доповіді «Про стан забезпечення незалежності суддів в Україні» за 2020 рік, текст якої орпилюднено на сайті Вищої ради правосуддя.
Текст доповіді затверджено рішенням ВРП від 5 серпня 2021 року № 1797/0/15-21.
Щорічна доповідь про стан забезпечення незалежності суддів в Україні містить огляд основних проблемних питань щодо стану нормативно-правового регулювання у сфері правосуддя, забезпечення гарантій суддівської незалежності, а також аналіз випадків втручання у діяльність суддів щодо здійснення правосуддя, висвітлює актуальні питання суддівської незалежності та слугує індикатором поточного стану суддівської незалежності.
Крім того, Щорічна доповідь висвітлює актуальні проблемні питання судової влади України. Так, в ньому зазначено, що серед пріоритетних проблем, що потребують нагального вирішення – нестача суддів, що здійснюють правосуддя, дефіцит кадрів у судах та недостатність матеріального забезпечення.
Щодо матеріально-технічного та фінансового забезпечення, то у Щорічній доповіді зазначено, що: "За даними Державної судової адміністрації України, загальна потреба ДСА України як головного розпорядника бюджетних коштів у бюджетних призначеннях для досягнення результативних показників роботи судової системи відповідно до міжнародних стандартів на 2020 рік становила 24 368,2 млн гривень.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» Державній судовій адміністрації України як головному розпоряднику бюджетних коштів передбачені бюджетні призначення у сумі 14 622,1 млн гривень, у тому числі із загального фонду державного бюджету – 11622,1 млн гривень та 3000,0 млн гривень із спеціального фонду, що лише на 509,8 млн гривень або на 3,6% більше, ніж передбачено Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» при запланованому рівні інфляції 6 %.
Змінами до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» ДСА України за бюджетною програмою «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя» збільшено бюджетні призначення на 1077,6 млн гривень. Але, на жаль, це не вирішило питань дефіциту видатків споживання на здійснення судочинства.24 Рівень задоволення потреби у фінансових ресурсах у 2020 році становив всього 64,4 % (найменше за період із 2017 року; у 2017 році цей показник становив 79,1 %, у 2018 році – 77,9 %, у 2019 році – 69,5 %).
Хронічне недофінансування судової системи повинно розглядатися суспільством у цілому як неприпустиме втручання в конституційну роль судової влади, оскільки це підриває основи демократичного суспільства та принцип верховенства закону".
Цей документ закладає підвалини для подальшого вдосконалення законодавства щодо забезпечення сталого функціонування судової влади.
Джерело: ВРП